ב.צ.ת אילון מבצעת בדיקה של מצב פרופילים במהלך מדרגות. תוכלו לקרוא דו"ח שהוגש לאחרונה:

עבור: אחראי בטיחות – מלון X – הרצלייה
הנדון: דו"ח מהנדס קונסטרוקטור, מצב פרופילים (פלדה) במדרגות חירום.

נוכחים בבדיקה: מהנדס קונסטרוקטור, אחראי בטיחות.

הבדיקה נערכה בתאריך 1/12/10, בדקתי את שלושת מכלולי המדרגות A ,B, C וכן את האלמנט המחזיק את הזכוכית, במרפסת באחד החדרים כדוגמא.
ברצוני להדגיש שהתגלו ליקויים חמורים בחלקם אפילו מסוכנים!
יש לתקן בדחיפות! את המקומות הקריטיים, שידווחו בהמשך דו"ח זה.
עיקר התקלות, מתחלקות לשני סוגים:
1. חלודה במצב מתקדם על הפרופילים בעקבות הקרבה לים.
2. קורות אופקיות מבטון, שחלקן במצב מתפורר, עם חשיפת ברזל חלוד, וסכנה של התמוטטות מקומית.
(תמונות של האזורים המסוכנים יישלחו לבקשתכם לתיבת דואר אלקטרוני.)

כללי:
נבדקו שלושה מהלכי מדרגות A,B,C, מהלך C הוא המהלך הדרומי, מהלך B הוא הצפון מערבי ומהלך A הוא המזרחי ולו מעטפת חיצונית האמורה להגן עליו.

C: הפודסט העליון הינו במצב ריקבון מוחלט ויש לטפל בו בדחיפות. בכניסה מהצד הדרומי ל C הרמפה האופקית חלודה, 80% מהחלקים הינם חדשים ובמצב טוב, היתר דורש טיפול – ניקוי והחלפה של המשטח.
במעקה יש עמודי פלדה שחלקם חלודים ואינם מתפקדים.
הפינה של חלק מהמדרגות הינה חלודה ביותר, יש לטפל בפינות אלו.

B: מהלך המדרגות B מחולק לשני חלקים: החלק העליון, הינו בעייתי ומסוכן ביותר: הפרופיל המחזיק את המדרגות בחלקם התחתון והחיבור שלו למשטח המדרגות, הינם חולדים ביותר וקיימת סכנת התפוררות והתמוטטות של חלק זה. קורת הבטון סדוקה סדק אופקי ויש לטפל בה ע"מ למנוע שקיעה בעתיד. גם החלק העליון וגם החלק התחתון סובלים ממעקה שאינו מתפקד בצד ימין ויש להחליפו. בחלק התחתון: מדרגות שפונות לכיוון הים חלודות ויש לטפל בעניין בהקדם. חלק עליון של המדרגות מכוסה בשטיח ונמצא במצב טוב יחסית. החלק התחתון של המדרגות חלוד מאוד – דורש טיפול.

A: במהלך המדרגות A, יש 18 קומות: מטרתו במקרה חירום לפנות את האנשים שגרים בחדרים. חשוב להדגיש שאנשים ישהו זמן ממושך על המדרגות, מכיוון שהם צרות ומספיק אדם איטי אחד בשביל להאט את הירידה. בשל סיבה זו, העומס על המדרגות יהיה גדול ויש לטפל במהלך זה בדחיפות. קיימת חלודה על חלק מהפרופילים ועל משטחי המדרגות, החלודה על הפרופילים חמורה יותר בקומות התחתונות. יש לטפל בחולדה זו. המעקה לאורך כל מהלך המדרגות הינו במצב גרוע ביותר, מתפורר במקומות רבים מחלודה ואינו משמש למטרתו ואף עלול ליפול ולסכן את האנשים היורדים בכל קומה מתחתיו. יש לטפל בו בדחיפות. קורה אופקית מבטון: בולטת החוצה מקיר הבניין גובה 60 ס"מ עובי 20 ס"מ ותפקידה לשאת את מהלך המדרגות (הפרופילים) פגיעה כלשהי בקורה זו, מסכנת את מהלך המדרגות כולו ומכאן נובעת החשיבות הגדולה לטיפול בקורה. הקומות בהם הקורה סדוקה (בחלקם אף יש חשיפה של ברזל חלוד המחליש את הקורה): קומה 18, קומה 16, קומה 15 ,קומה 5 ,קומה 4, קומה 3 וקומה 2. בקורות אלו יש להוריד את הצבע והטיח מהקורה ויש לגלות בצורה מדויקת את מצב ההרס (אחרי שהורדנו את הטיח) ולקבל החלטה הנדסית על שיטת הטיפול.

המלצות:
לאור כל האמור לעיל ובעקבות הבדיקה שבוצעה באתר, להלן דרך הפעולה ושיטת העבודה הכללית הנדרשת במצבים מסוג זה:
1. יש להתייחס בכובד ראש לממצאים, יש לטפל בצורה מקצועית ואחראית במקומות והאלמנטים שדורשים זאת.
2. יש מקרים שההמלצה היא להחליף את פרופיל הפלדה.
3. כאשר החלודה אינה עמוקה (אחרי בדיקה מדוקדקת שתעשה בשטח), במקרה זה ההמלצה היא, להסיר את החלודה, להגיע לאזור נקי לחלוטין ולצבוע בצבע מיוחד נגד חלודה.
4. כאשר החלודה עמוקה מאוד, יש לשקול החלפה של האלמנט (בעצה אחת עם הקונסטרוקטור).
5. לבקשתכם נבצע תכנון מפורט ופיקוח עליון על ביצוע התיקונים.

 

 

אהבתם את המאמר? מצאתם אותו מועיל ומעניין?

נשמח אם תעשו 1+ ותחלקו אותו עם חבריכם.