תכנון תמ"א 38  – חיזוק מבנה באזור בו קרקע המקשה על הביצוע.

משרדנו מבצע תכנון לחיזוק מבנה כחלק מפרויקט תמ"א 38 באזורים המגודרים קשים לביצוע.

מבנים שנבנו באזורים בהם הקרקע ומצב המבנה הקיים, יוצרים קושי, לפני 1980, חשופים לפגיעת עוצמת רעידת אדמה מכיוונים רבים. אחד הכיוונים הבעייתים עלול להביא לשקיעה של צד אחד של המבנה והפעלת כוחות שליפה אדירים מצידו השני. ההתמודדות בתכנון, היא כנגד כיוונים וזוויות שונות, מהם עלולה עוצמת הרעידה להגיע לביסוס, לעמודים ומשם לשאר האלמנטים ההנדסיים. הדבר דורש שימוש בתוכנה "סטייט אוף דה ארט" התומכת בחישובים ההנדסיים, בהם כל שינוי בעמוד (כתוצאה מדרישות יועץ החנייה לדוגמה), גורם להשפעה על התכנון ההנדסי של כל החיזוק.

שיטת החיזוק מתבצעת בשלבים ובהחמרה בכל הנוגע בתכנון הביסוס:

המהנדס מנחה את הקבלן, לעבוד על חיזוק כל יסוד, בהתאם לחישובים המורכבים ובנפרד. לאחר החיזוק (המיועד גם כנגד כוחות שליפה), עוברים לחיזוק יסוד בצד אלכסוני ומצדו השני של המבנה, כאשר יש להמתין זמן מסויים לפי פרט המהנדס, בין חיזוק יסוד אחד למשנהו.

למידע נוסף וקבלת הצעת מחיר לתכנון לפי תמ"א 38, ניתן לפנות למשרדנו בטלפון: 077-3210345
או בדוא"ל: zvi@bzt.co.il


שיטה ייחודית זו, בה משתמש משרדנו, מאפשרת ביטחון רב לכל הגורמים, החל מהיזם, הקבלן ועד המהנדס המתכנן. השיטה מונעת את אחד החששות הגדולים בטיפול בחיזוק מבנה קיים לצורך בניית דירות מעליו, שהוא החשש משקיעה של חלק מהמבנה וקבלת מצב שמזכיר את מגדל פיזה, כלומר מבנה עם נטייה שאינו מתאים עוד למגורים.

בפרויקט חיזוק לפי תמ"א 38, בניגוד לפרויקט רגיל, מתחילה עבודת התכנון בהגשת תוכניות הנדסיות מפרוטת לביצוע, לצורך בדיקתם ע"י משרד מהנדסים הנותן שירות עבור הרשות המקומית. לאחר מכן
יתחיל האדריכל את התכנון שלו, בשיתוף עם שאר היועצים בפרויקט. במבנה קיים, ישנם אילוצים הדורשים פתרונות יצירתיים וחשיבה פורצת וייחודית, בנוסף לידע וניסיון. הקושי הנובע מדרישות אדריכליות או אחרות, בהקשר של מיקום העמודים, דורש מעורבות גבוהה של המהנדס מתכנן השלד. לאחר התכנון האדריכלי, ייתכן ויידרש המהנדס לתכנן שנית את כל הקונסטרוקציה של המבנה, כתוצאה מהאילוצים הנחוצים במציאות של הפרוקיט.

למידע נוסף וקבלת הצעת מחיר לתכנון לפי תמ"א 38, ניתן לפנות למשרדנו בטלפון: 077-3210345
או בדוא"ל: zvi@bzt.co.il