שמירה על תקציב בנייה – מאמר הקשור לכיסנו…

מי שבנה והגיע לביקור באתר בשלב הביסוס, מכיר את ההרגשה הבאה: בעת קדיחת הבור לכלונס (ביסוס), הכנסת את הברזל… ומשאית הבטון שופכת ושופכת בטון ואתה מרגיש איך הכסף זורם ויוצא לך מהכיס. מה לעשות? מדוע לא ניתן לשפוך אבנים במקום בטון?
אבנים אי אפשר להכניס, אך קיימת שיטה שמורידה את כמות הבטון בחצי, ללא שינוי בחיכוך המעטפת של הכלונס – האחראי על חוזק הביסוס. חיסכון משמעותי (עד 30%).

במעבר חד, הנה דוגמה נוספת לחיסכון:
מיסוי: שיטה חשובה מאיין כמוה, החוסכת 8% מעלות הבניה הכוללת!– שאל אותנו! להמחשה: עלות בניית מבנה/בית של מיליון ש"ח, מדובר בחיסכון של 80,000 ש"ח.

למידע נוסף והזמנות התקשרו 077-3210345 או פנו בדוא"ל tomer@bzt.co.il

דוגמה לחיסכון בבניה בחישוב נכון של עובי הרצפה: אנו משתמשים בשיטה מיוחדת, על מנת להוזיל את מחיר הרצפה. יציקת הבטון ברצפה היא גדולה יחסית. כשניתן, אנו חוסכים עד 40% בבטון בעלות זו.

דוגמה לחיסכון ע"י דיוק בעבודה: חיסכון בטיח פנים: בתחילת הבנייה, מבקשים מהמודד שיסמן באתר את מיקום מרכז העמוד, הדיוק בביצוע, משליך על ביצוע קירות מדויק (מקבלים 90 מעלות בין קיר לקיר כרצוי) באופן זה, נחסוך עד 10%
בחומר ובעבודה בשלב הטיח.

שיטת עבודה – חיסכון בבניה – בזמן: שתי משמרות:
כאשר הבונה מעוניין לסיים את הבנייה במהירות, או אם מספר אנשים בונים
במשותף, מומלץ לבקש מהקבלן לעבוד עם שתי משמרות של פועלים. באופן זה מתקצר זמן הבנייה משמעותית וניתן לסיים את המיזם מהר יותר (חוסך שכר דירה) להשכיר אותו או למכור אותו מהר יותר.

תקרת צלעות – 10% חיסכון בבניה ביחס לתקרה מקשית (אייזן בטון): לעיתים מתלבט הקונסטרוקטור בין שתי שיטות אפשריות לביצוע תקרה: בבית פרטי, מומלץ לבקש ממנו, לבצע תקרת צלעות, המקטינה משמעותית את המשקל (פחות ברזל דרוש) וחוסכת בעלויות. ניתן אף להשתמש בבלוק תקרה רגיל (אין בעיית רעש), חיסכון נוסף. בבניה גבוהה, קבלנים ביצוע מעדיפים תקרה מקשית.

מחיצות: שימוש בגבס: הקבלן מבצע מחיצות גבס במהירות גדולה, אחרי ביצוע הריצוף. יתרון נוסף של גבס: מאפשר שינוי עתידי של מיקום המחיצות בקלות, אין צורך בטיח פנים. חיסכון בבניה – בזמן ובכסף.

שמירה על תקציב: אנו עוסקים בחיסכון בעלויות הבניה, על מנת לעמוד בתקציב הלקוח ומבלי לפגוע באיכות הבית. לא אחת, נגרר הלקוח להוצאות גדולות מהצפוי, חיסכון, גם אם הוא קטן, הינו מצטבר ומשמעותי.

לסיכום: שמירה על תקציב הבניה הינה חשובה ואפשרית, בתנאי שאיכות הבניה נשמרת. במשרד ב.צ.ת אילון, אנו נגישים לכל פרויקט מתוך ראייה מקצועית וגם כלכלית. אנו מכירים עוד מספר דוגמאות רב המאפשרות שמירה על התקציב ומשתמשים בהן.

למידע נוסף והזמנות התקשרו 077-3210345 או פנו בדוא"ל tomer@bzt.co.il