איך לבנות בית ?

קיבלתם היתר בנייה, לאחר תכנון אדריכלי וביקשתם ממהנדס הבניין להכין
עבורכם את תוכניות הקונסטרוקציה. כעת עולה השאלה: איך לבנות בית ?
בניית בית מתחלקת לשני שלבים עיקריים: שלב בניית השלד ושלב עבודות גמר.

איך לבנות בית – שיטת הבניה: בישראל קיימות מספר אפשריות לבניית בית: בית ירוק, בית עץ, בית בבניה קלה ובית בבניה קונבנציונלית. השיטה הנפוצה ביותר היא השיטה הקונבנציונלית: בנייה בבטון ברזל ובלוקים ואליה נתייחס במאמר זה.

איך לבנות בית – שלד: במהלך עבודות בניית השלד אנו נעזרים במספר קבלנים: קבלן השלד הראשי, קבלן מים וביוב, קבלן חשמל ובמידה ובונים מרתף – קבלן איטום. 

איזה קבלנים עליי לבחור?
ניתן לבחור בין קבלן שלד וקבלני גמר – עבודה בשלבים עם תיאומים בין אנשי המקצוע, לבין קבלן מפתח. 
המטרה שלכם בבחירת הקבלן היא לקבל שירות מקצועי שיניב מוצר טוב. קבלן מפתח, עשוי לדרוש מחיר גבוה, אך היתרון בשכירת שירותיו, הוא שקבלן מפתח מספק אחריות על עבודתו.

איך לבחור קבלן המתאים לכם?
השאלה דומה לבחירת כל איש מקצוע: חשוב שתחקרו את טיב עבודת הקבלן ותבקרו בבתים שביצע. כך תוכלו להשוות בין קבלנים. 

חשוב להשוות בין הצעות המחיר השונות ולבדוק איזה שירות נותן קבלן אחד לעומת קבלן אחר. אם המהנדס שלכם הוא מהנדס בעל אוריינטצייה לשמירה על תקציב הבניה, מומלץ להיעזר בו ולתאם
פגישה טלפונית בין המהנדס לקבלן, כך שהאחרון, יבין שהתכנון יעיל וללא בזבוז ברזל וחומרים. משרדנו, יודע להנחות אתכם, כיצד להפריד בין התשלום על עבודה והתשלום על חומרי בנייה, כך שתחסכו שמונה אחוזים מסך כל הבניה, מדובר בסכום משמעותי ביותר.

איך לבנות בית – שלב עבודות הגמר:
מחירי עבודות הגמר בארץ הינם גבוהים ביותר. שיטת חסכון התופסת תאוצה בשנים האחרונות הינה הזמנת חומרי גמר מסין. בארץ קיימות חברות מקצועיות, המציעות, החל מהשקעה מסוימת, להטיס אתכם על חשבונם לסין לצורך בחירת חומרי גמר.
גם בשלב עבודות הגמר, ככל שתשקיעו זמן רב יותר בבחירת הקבלנים השונים, תלמדו יותר על ההבדלים ותוכלו לקבל החלטות טובות יותר.

לסיכום: השאלה איך לבנות בית פרטי בישראל הינה שאלה כללית. לקוח הבונה בית לעצמו זקוק לפתרונות שונים מיזם הבונה לצורך מכירת הנכס. עולם הבניה הוא עסק רחב, התייעצו עם בעלי מקצוע והיו פתוחים לרעיונות חדשים, חקרו והשוו. היו סבלניים, אין בנייה ללא תקלות, צפו לאתגרים והכינו את עצמכם להתמודד איתם.